Початок конспекту оформляється за загальною схемою. Спочатку зазначаються:
тема, мета заняття, його тип, методи і прийоми проведення, засоби наочності й технічні засоби навчання, використана в процесі підготовки до заняття література.
Дидактична мета визначається, виходячи зі змісту матеріалу програми, вона вказує на результат, який передбачається досягнути.
Доцільно виділити навчальні завдання, які визначають формування умінь і навичок: виконувати конкретну операцію, дію; відрізняти правильнее виконання дії, якою необхідно оволодіти, від неправильного; визначати, пояснювати, обґрунтовувати характерні ознаки, принципи правильного виконання дії.
У конспекті слід вказати розвивальну та виховну функції навчання:
- якими логічними операціями та прийомами розумової діяльності оволодіють учні;
- які почуття пробуджуються у процесі навчання (подиву, зацікавленості, успіху, гордості, співпричетності, відповідальності та ін.);
- які цінності для себе відкривають, усвідомлюють учні;
- які уміння соціальної поведінки формуються на занятті.
У конспекті орієнтовно виділяють такі головні етапи навчального заняття:
- актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду школярів;
- розкриття значущості теми та мотивація пізнавальної діяльності учнів;
- формування системи знань, умінь, навичок учнів;
- закріплення, застосування знань, умінь, навичок у різно- манітних ситуаціях;
- домашнє завдання на наступний урок чи інше заняття;
- підведення підсумків обговорення досягнутих результатів, вражень, думок.